time


Get your own Digital Clock

Monday, July 23, 2012

Ramadhan ku tersenyum,Insyaallah (part 1)

Assalamualaikum kawan2..
bulan ramadhan sudah pun menjengah kita.kawan2 puasa harini? Alhamdulillah..semoga puasa kita sama2 berkat ok..

Kadang2,ade org tanye.
"kau are time ek update2 blog ni.kalau aku,mls nk menaip2 ni.taktaw nk cerita ape..."
aku jawab
"ade mase update,update la.citer pasal diri sndri suda.."
Actually,aku menaip dgn beberapa faktor.

  1. bila aku rase aku nk luah kt kwn tp tak pandai nk bercakap.tersekat.
  2. bila dtg ilham,selalunye dr seseorang
  3. bila da bosan sgt
  4. bila aku rase aku suke
see,yg selalunya aku menaip sbb yg no.2..aku mmg takde benda lain nk taip.psl laki n perasaan je.tu je yg slalu buat aku tak tentu arah.

ramadhan kali ni,aku lebih gembira.bangun sahur je akn terbit 1 senyuman.aku kn tgh angau kt mamat neyh.mmg aku gile,ade member yg janji takkan tinggalkan aku pun,dia buat senyap je.sepatah pun dia taknak reply text aku,sesaat pun dia taknak angkat call aku.dia nk sangat ke panggil aku stranger?kita kn sama umat Islam,tak phm aku.

tak kenal>tak sengaja kenal>bergurau>berkawan>bahagia>tibe2 senyap

apekejadahnya,cuti raya ni nk blik same2.aku harap Allah akan kuatkan iman aku.aku tahu Allah punyai perancangan yang lebih baik.alhamdulillah.kalau awak bace ni ef,sy pun pandai geram.tlg la jgn buat macam ni.kenangan tak wujud dengan dirancang,sume tu takdir Allah.kalau awk menyesal sekali pun,kt mane awk nk betulkn?nk tolak qada' dan qadar Allah?kalau bersahabat dengan sy mjadi mslh buat awk,sy minta maaf.kalau ade jnji sy tak tunaikn,sy akn semak blik.akan sy usahakn.insyaallah.tp tlg,hubungi sy.ye...

back to the story,this crush,i always pray for him.just to see his face.im trying my best not to get near him.just saying hello,and hoping 1 day he is the first who saying hello to me.just hope,not to much.i just don't want the same thing happen.because i was told,

"when you let some dream,without hoping to much and over step,Allah will guide you.just pray to HIM."

aku juga diberitahu dan dinasihatkan beberapa kawan,

"just try,if you don't try,you wouldn't no what is the consequences.either he accept or not"

ntah la,but sue n azie will surely angry kalau aku citer pasal ni.but the one that i do right now is,building friendship with him.thats all.hoping same thing won't happen again.just friends.insyaallah,the rest is the other story.

okeyh,nk siap g class.nnt aku sambung lg.TBC................. ^^v

No comments: